GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

Her Gün Spor Yapıyorum…Yetmez mi???

Prof. Dr. Kravitz çalışanlara bir liste hazırlamış, gelin beraber inceleyelim!

Bir iyi bir de kötü haberimiz var!

Düzenli yürüyüş ve egzersiz kalp damar hastalıklarına, şeker hastalığına ve daha bir çok kronik hastalığa karşı kesin koruma sağlıyor.

Ancak ilk olarak 2008’de Prof. Dr. Marc Hamilton tarafından ortaya atılan; sonrasında defalarca farklı araştırma ve testlerle doğruluğu kanıtlanan bir gerçek daha var: ne kadar egzersiz yaparsak yapalım, eğer günde 8 saatten uzun bloklar halinde hareketsiz olarak oturuyorsak aynı sağlık riskleri bizi bekliyor.

Peki ne yapalım; çalışmayalım mı?

Prof. Dr. Kravitz bizim gibi çalışanlara harika bir liste hazırlamış. Sabah dört, öğleden sonra dört, akşam üstü iki saat oturduğu varsayılan bir kişinin bu blokları kırmak için yapması reçete ile hararetle tavsiye olunan listeyi hareketsizsek de bizden ümit daha kesilmedi diyerek beğeninize sunuyoruz:

  • Her yarım saatte bir ayağa kalkın!
  • Suyu küçük bardaklardan için ki her seferinde susadığınızda tekrar ayağa kalkın
  • Eğer şirkette birden fazla tuvalet varsa en uzaktakini kullanın
  • Telefonla mı konuşuyorsunuz? Harika! Demek ki karşıdaki sizi görmüyor. Ayağa kalkın!
  • Ayakta çalışabileceğiniz bir masa edinin
  • Çalışma arkadaşlarınıza mail atmak yerine eski usül onları masalarında ziyaret edin
  • TV izlerken sıkıcı reklamlarda ayağa kalkın
  • Kitap okurken ayaklarınızı çılgınca hareket ettirin
  • Program başları ve sonrasında yer egzersizleri ya da basit squatlar yapın

Çalışanlarınız oturmasın diye sizin de farklı uygulamalarınız varsa programlarınızı bize anlatın; dünyaya örnek olsun. Hikayenizi anlatmak için tıklayın!