GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

Ayakta Çalışmanın Faydaları

Ayakta çalışmak pek de alışkın olmadığımız bir kavram ama bakın ne gibi faydaları var!

Yüzyılımızın en büyük problemi: Hareketsizlik!

Özellikle biz çalışanlar, günümüzün büyük bölümünü masamızda, bilgisayar ekranının karşısında oturarak geçiriyoruz. İşteyken neredeyse hiç hareket etmiyoruz, belki de sadece bir toplantıdan diğerine yetişmek için hızlı adımlarla yürüyor ya da koşuyoruzdur! Bu durumun sağlığımız için ne kadar da zararlı olduğunu aslında hepimiz biliyoruz, ancak bir de bilimsel verilere göz atmakta fayda var diye düşündük.

Yapılan araştırmaların yapıldığı ülkeler, araştırmaların dilleri ve araştırmayı yapan uzmanlar değişse de sonuçlar ortak! Uzmanlar sürekli oturarak çalışan her 10 kişiden 7 ila 9'unda bel, her 100 kişiden 30 ila 60'ında boyun ağrısı şikayetleri görüldüğünü, bunların yanında uzun süre oturanlarda kalp krizi, diyabet, obezite, böbrek hastalıkları risklerinin arttığını ve uzun süre oturmanın karın bölgesinde yağlanmaya sebep olduğunu ifade ediyor Bu risklerden mümkün olduğunca uzak kalmak için çalışırken her saat, en az iki dakikalık bir yürüyüşün erken ölüm riskini %33 oranında azalttığını da ekliyor.

 

Ayakta Çalışmak İçin Küçük Öneriler

Eğer sizin de sürekli oturmak zorunda olduğunuz bir işiniz varsa, uzun süre ekran karşısında oturmak belinizi ya da sırtınızı ağrıtıyorsa ve karın bölgenizde yağlanma varsa hemen şimdi ayağa kalkın!

 

Her saat başı yapacağınız 2-3 dakikalık kısa yürüyüşler, bir kat merdiven inip çıkmak bile sizi nasıl rahatlatacak göreceksiniz. Eğer “ben unuturum, yapamam” derseniz de her saat başı için kendinize minik hatırlatmalar koyabilir, iş için telefonla görüşürken bu görüşmeleri yürüyerek yapabilir, ya da her saat yerinizden kalkıp su içmeyi alışkanlık haline getirmeye çalışabilirsiniz. Böylece hem işlerinize devam etmiş, hem daha fazla su tüketmiş hem de ofis içi egzersizlere ilk adımı atmış olacaksınız.