GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

2019'da Uzaylıları Devreden Çıkartıp Kendi Gücünle Aya Işınlanmanın 19 Adımı!

Mükemmelsin! Hepimizin hayatında bir Superwoman/man vardır. Ona dışarıdan baktığımızda şaşkına döneriz. Bu süper kahraman her gün spor yapar, dengeli beslenir, düzenli meditasyon yapar, başarılı bir kariyeri yönetir, akşamları da ailesine zaman ayırır, zaman zaman da en efsane partilere katılır. Ya bunun günü mü 36 saat yoksa geceleri mi uyumuyor? diye komplo teorilerinde kendimizi kaybederken buluruz.

 

Oysa ki...

Bu süper kahramana sorsanız hayatında yaptıklarını hiç özel bulmaz. Neden?
Çünkü o süper kahraman bu davranışları otomatikleştirmiştir.
 
 

N'olamaz!

Bizim o çikolatalı pasta ile karşılaşıp karşı koyarken NAAAHHHIIIYYYYYYYRRR nidamızla birlikte beynimizin cepten yediği irade gücü* onlarda bütün bu süreçlerden etkilenmez. *willpower

 

Minicik Büyük Adımlar

Bu sene kendi süper kahramanınız olmanız için biz sizin için 19 ''küçük'' alışkanlık adımı diledik. Bu adımların her biri yeni alışkanlıkların birer başlangıcı. Biriyle başlayıp bütün bir domino sırasını bunlarla devirdiğinizi hayal edin!

 
1. Yıllardan beri başlamak istediğin o salsa/kodlama/sunuculuk.... kursunun deneme dersine git!
Devam etmen önemli değil, sadece ilk ders :) 

2. Diyet listeni al ama sadece kahvaltı kısmına uy!
Alışkanlıklar kartopu gibidir; başladıklarında her tarafı sararlar. Küçük ve sabahları başlamak bu yüzden hızlı bir şekilde ''başarılı'' hissetmek için mükemmel bir fikir.  

3. Şirkette masada duracak bir su bardağı satın al!
Yeni alışkanlıklar için bazen çevreyi değiştirmek çok daha hızlı sonuç getirir. Dengeli beslenmek ve her gün hareket etmek isteyen bir kişiyi bugün Maslak'tan Giresun'a taşıdığını düşün! O gün itibarıyla bu alışkanlıkları hiçbir zorluk yaşamadan hayatına alacaktır. Çünkü çevresi bunu gerektiriyordur. Bu yüzden de su içme alışkanlığı için basitçe su içmeyi gerektirecek bir çevre yarat.   

4. Yılda 10 kitap için bugün üç sayfa!
Günde sadece üç sayfa kitap okuyarak yılda yaklaşık 10 kitap bitirebilirsin. Sabah uyanır uyanmaz Instagram'ı karıştırmak yerine başucunda bir kitap bulundurup 3 sayfayı yutmaya ne dersin?

5. Her Pazartesi için ajandana arkadaşlarını arama hatırlatması koy!
Araştırmalar, arkadaşları ile haftada bir görüşen insanların görüşmeyenlere oranla 10 üzerinden 2 puan daha mutlu olduklarını gösteriyor. Bir arama, bir sonraki buluşmayı ayarlamak için mükemmel bir ilk adım!

6. Üç kullanmadığın eşyayı ayır!
Sadece üç tane. Basitliğin insanların ''wellbeing''i üzerinde ciddi olumlu etkileri var. Evinde ne kadar az eşya olursa o kadar iyi. Üç eşya mükemmel bir başlangıç. HADİ!

7. Bir iyilik yap; o kabın içine üşüyen sokak hayvanları için mama koy!
Araştırmalar gönüllülük yapan kişilerin yapmayanlara oranla 10 üzerinden 1,5 puan daha mutlu olduğunu gösteriyor. Ufak bir kap, bir minik yemek ile hem hayvanlara hem kendine bir iyilik yap! 

8. Ekran süreni kısıtla!
Araştırmalara göre 2018'de yetişkinlerin ortalama günlük ekran kullanımı 11 saat! Dört sene önce bu süre 9 saat 32 dakikaydı. Bu sürenin büyük bir kısmını sosyal medyada kendimizi depresif hissederek geçiriyoruz. Yeni, ufak bir alışkanlıkla bu süreyi azaltmak çok kolay. Pazar günleri telefonu hiç kullanmamak, eve geldiğinde telefonu suya atmak (Şaka!) az kullanma alışkanlıklarını tetikleyecek ufak başlangıçlar.  

9. Üç derin nefes al! 
Hep spiritüel bir çalışma yapmak istedin ya da Harari'nin meditasyon pratiğini çok kıskanıyorsun. Ancak yerinde 1 saniyeden fazla gözlerin kapalı durursan fenalık geçiriyorsun. Evet, bizdensin. Sadece üç nefesle başlamak, meditasyon alışkanlığını başlatmak için süper bir ilk adım! 

10. O ayakkabıyı çantaya at!
Evet, spora başla demiyoruz. Zor çünkü. Uhuuuuuuuuuuu. Bir dolu iş var; mesai var, çocuk var, sevgili var, e bir de hayat var. Hangi arada spor olacak? Alışkanlık olacaksa olacak. O zaman minicik bir adımla başla. İster giy, ister giyme. O spor ayakkabıyı çantaya at. Yeni alışkanlığın için doğru zaman geldiğinde servisle bir durak erken inecek, arabayı arka sokağa parkedecek ya da belki de bir koşu grubundakilerin ortasına dalıp 'hey çocuklar, o iş öyle sosyal medyada cool gözükmekle olmaz, beni izleyin!' diyeceksin. Ama küçük. Kolay. Hızlı. Spor ayakkabısı ile ilk başarına hemen başla!

11. Kültür sanata doy!
Bir domino, kendisinden %50 daha büyük bir dominoyu devirebiliyor. Böyle bakıldığında yaklaşık 20, birbirinden %50 daha büyük dominoyu yan yana koyduğunuzda ayı devirebilirsiniz. O küçük domino senin için ne? Bir arkadaşından yılbaşı hediyesi olarak bir domino taşı iste: bu bir tiyatro, konser ya da bale gösterisi bileti olabilir. Her bir gösteriye gittiğinde etkinlik gişesinden bir sonraki etkinliğin biletini al. Voila! Yepyeni bir alışkanlığın oldu. 

12. Uykuna sahip çık!
Daha da daha da az uyumayı göklere çıkartan iyi yaşam önerileri bizi çileden çıkartıyor. Sen de uykuna sahip çık. Uyumayı sev. Zaten yaşlanınca doğru dürüst uyuyamayacağımızı tüm araştırmalar gösteriyor. Gel birlikte mışıl mışıl uyuyalım. Nasıl mı? Aaah. İyi bir uyku alışkanlığı olarak ufak başlamayı konuşmaya ne dersin? O halde yeni bir uyku alışkanlığı için en kolayını; yani uyku zamanı gelmeden yaklaşık iki saat önce uyku moduna girmeyi öneriyoruz. Bu senin için pijama giymek, bizim için telefonu kapatmak demek. Zzz. 

13. Dünyayı gez!
Araştırmalar yeni şehir ve ülkelere gitmenin, tüm bu metinde yazdıklarımızın aksine alışkanlık döngülerimizi KIRARAK (evet, alışkanlıkları kötülediğimiz tek madde bu, o yüzden iyi oku :) yepyeni bir farkındalığa bizi ışınladığını gösteriyor. Yaratıcılığı tetiklemek ve OH BE YAŞIYORUM! demek için ufak bir adım paylaşıyoruz. Çok gizli. Bayram tatili için en ucuz uçak biletini bul, al. Bahanelere yer kalmayacak!  

14. Para biriktirmeye başla! 
Bir dolu ufak adım var. Her gün bir Excel'e harcamaları yazmak bunlardan bir tanesi. Kimilerimiz her bir ''fuzuli'' harcamayı yapmadan bu harcamayı değerlendirip, harcamama kararı vermesi durumunda o parayı yanında taşıdığı bir kumbaraya atıyor. Günde 10 TL; yılda 3600 TL'e dönüşüyor. VAY!  

15. Çevreni güzelleştir; olmuyorsa sen çevreye git!
Yeşil içinde yaşamanın ''iyi'' hissetmeye etkisi 10 üzerinden 1,5 puan değerinde. Eğer ormana taşınamıyorsan, terraryum da çok cool geliyorsa haftada bir ormana gitmek mükemmel bir ilk adım. Yıllardır ertelediğin o trekking gezisi çok büyük bir adımsa her bir şehirde bir orman hemen yanıbaşımızda! 

16. İşe gidip gelmeyi gözden geçir! 
Dünya mutluluk endekslerinde işe gidip gelme süresinin mutluluğa etkisi çok büyük. Danimarka'da buna çözüm ''bisikletle işe gidip gelmek''. İstanbul için bu çok iddalı ise bir durak erken inip yürümeye ne dersin? 

17. Teşekkür ederim sana!
Sosyal ilişkilerimiz ''iyi'' olup olmamamızı etkiliyor. Bugün birine ''teşekkür ederim'' demek ve bunu tamamen sebepsiz yapmak bir anda gününü güzelleştiren minicik bir adım olacak.

18. InsideOut'u seyret!
Ah duygularımız. Hormonlarla zıplayan, trafikte hoplayanlarımız. Aslında duyguları ile yaşayan makinalarız. Duyguları da ne kadar iyi anlarsak o kadar iyi geçiyoruz bu hayat yolculuğundan. 2019'da duyguları daha iyi anlamlandırmak için Disney'in bu dünyaya kattığı en efsane filmlerden InsideOut'u hararetle öneririz. 

19. Kendini sev!
Sosyal medya ve reklamlar aracılığı ile mesajlarla bombalanıyoruz. ''Dünyayı değiştir'', ''sadece yap'' diyen sloganlar; Instagram'da süper kahraman tiplerin paylaşımlarını görünce içimizde solan çiçekler. İşin aslı şu ki hepimiz kendi yolumuzda, kendi dertlerimizle uğraşıyoruz. Ne o sloganları yazan metin yazarı ne de Instagram'daki o süper abla dertsiz değil. O yüzden derin nefes ve bir OHHH. Şimdi hep birlikte tekrar ediyoruz ''Yeterince iyiyim'' Ve bunu söylemek bile bazen ''yeterince'' iyi geliyor.

Kapanış

Her gün başkalarının kriterlerinde değil özgün sesimizle kendi başarılarımızı kutladığımız, kendimize iyi baktığımız bir 2019'a!

ETİKETLER