GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

Küçük Firmalarda Kurumsal Mutluluk için 9 Adımda Aktif Yaşam Programı

Küçük bir şirketsiniz ama çalışanlarınızın mutluluğunu ve daha aktif bir hayatları olmalarını önemsiyor musunuz? Bu içerik tam size göre!

 

Küçük firmaların ve beyaz yaka çalışanın azınlıkta olduğu sanayi kuruluşlarının bir çoğunda İnsan Kaynakları Departmanı yoktur. Bu şirketlerin çoğunluğunda organize bir çalışan memnuniyeti programı bulunmaz. Bununla birlikte bir çok patron gerek trendi takip etmek gerekse gerçekten bu konuda bir ihtiyaca hizmet etmesi için yıllık etkinlikler düzenlenmesini ister. Ortaya bahar piknikleri, yılbaşı partileri çıkar.

Belirli bir amaca hizmet etmeyen bu yemeli içmeli sohbetler, hele ki firma içindeki iletişim kopuk, organizasyon bütçesi de düşükse birinci sınıf birer işkenceye dönüşürler.
Oysa ki ekstra bir bütçe gerektirmeden, organize ve çalışan memnuniyetini arttırmaya yönelik yürütülecek bir aktif yaşam programı, şirketin büyüklüğünden bağımsız olarak firmaya ve çalışanlarına gerçek bir katma değer yaratabilir.

Aşağıda hazırladığımız adım adım programla kendi şirketinizde kendi aktif yaşam programınızı başlatıp yıllık piknik ve yılbaşı bütçenizi gerçekten sonuç verecek bir kanala aktarabilirsiniz.

  • Yönetim Kurulu Başkanı’ndan Mesaj

Programınız, şirketin kurucusu ya da kurucu üyelerinden birinin tüm çalışanlara gönderilecek bir duyurusu ile başlamalı. Çalışanlarınız şirketin patronunun bu programın arkasında olduğunu ve buna inandığını bilmeli. Bu, hem program katılımını arttırır hem de basitçe para verilerek yaratılmış ruhsuz bir programdansa samimi bir girişim olduğunu anlar.

  • Program için lider(ler) belirleyin

Bu tür programların devamlılığı için en önemli unsur bir lider belirlemektir. Bu, tercihen iyi yaşam alışkanlıklarına sahip ya da bunlara sahip olmak için verdiği taahhütün arkasında durabilecek örnek bir kişi olmalı. Tüm program içerikleri bu kişi tarafından duyurulmalı ve koordine edilmeli.

  • Aktif Yaşam Anketi

Gökten bir program indirip bunu çalışanlara dayatmak yerine onlara hayatlarında neyi değiştirmek istediklerini sorun. Sigarayı mı bırakmak istiyorlar yoksa kilo vermek mi? Daha aktif bir yaşam mı sürmek istiyorlar yoksa streslerini azaltmak mı? Başka alternatifler sıralayarak basit, kısa bir anket ile çalışanların önceliklerini anlayıp buna uygun bir program yaratmalısınız. Bu, katılımı arttırır ve gerçekten sonuçlara ulaşmak için çok iyi bir başlangıç yapmanızı sağlar.

  • Sağlık hedeflerini belirleyin

Size tavsiyemiz anket sonrasında programınıza başlamadan önce şirket içinde ya da bir sağlık kuruluşunda topluca yapılacak bir muayenede çalışanlarınızın sağlık risklerinin ölçülmesi. Yapılacak check-up sonucunda çıkacak kilo, sigara kullanma alışkanlıkları, kolesterol, kan basıncı gibi değerler; program birinci senesini doldurduğunda bu verilerle karşılaştırılabilir ve başarınızı beraber kutlayabilirsiniz.

  • Fiziksel aktivite programı

Aktif yaşam programları fiziksel aktivite olmadan eksik kalırlar. Eğer anket sonucunda kilo verme programıyla yola çıkmaya karar verdiyseniz bile mutlaka hareketi buna ilave edin. Haftada ya da ayda bir gün çalışanlarınızla beraber bir yürüyüş yapabilirsiniz. Her gün çalışanların daha çok hareket etmesi için onlara türlü ödüller verebilirsiniz. Örneğin, öğle yemeğinden sonra dışarıda yürüyüş yapan departmanlara iyi yaşam kitap ve DVDleri hediye edebilirsiniz.

  • Öğle yemeği sohbetleri

Bilgilendirme seminerleri her aktif yaşam programının olmazsa olmazlarındandır. Ancak küçük bütçe ve yüksek verimlilikle çalışmak istediğimiz için size uygun olan öğle yemeğinde uzmanları davet edip çalışanlarınızla sohbetler organize etmeniz olacaktır. Seminerleri ihtiyaca göre şekillendirebilirsiniz. Beslenme uzmanı ya da doktorlarla sınırlı kalmayın… yaratıcılığınızı kullanın! Kurumsal hayata devam ederken ultra-maraton koşanları ya da iron-man’e hazırlananları çağırmaya ne dersiniz? Bir ünlü mü tanıyorsunuz? Onu çağırıp iyi yaşam alışkanlıklarından size bahsetmesine ne dersiniz? Tüm bunlar, programı başarılı kılacak küçük ama etkili organizasyonlar olacak.

  • (Online)Kütüphane

Sürekli magazin dergileri almak yerine bu karışımın içine iyi yaşam dergileri katmayı deneyin. Çalışanlardan beğendikleri makaleleri (online)kütüphaneye getirmelerini isteyin. Böylelikle kollektif bilinçten çıkmış bir şirket kütüphaneniz olacak!

  • E-Bülten

Ayda bir gönderilecek e-bültenler, programdan kopanlara neler yaptığınızı gösteren, devam edenler için de yaklaşan etkinlikleri hatırlatan harika bir araçtır! Aylık bültenlere sadece şirketin organizasyonlarını değil mutlaka çevrenizde gerçekleşen benzer konulu etkinlikleri de ekleyin.

  • Kuralları değiştirin

Programlar değişir ancak bir şirketin vizyon, misyon ve kurallarına konulanlar nesilden nesile aktarılır. Şirket içi ve dışında da belirli bölgelerde sigara içilmesinin yasaklanması, misyonunuzda çalışanlarınıza sağlıklı bir çalışma ortamı sunduğunuzun belirtilmesi ve benzer uygulamalar, programın birinci yılına yaklaştığınızda devamlılıkla birlikte gururla alabileceğiniz kalıcı aksiyonlardan olacak.

Kaynak:

*The Art of Implementing a Great Worksite Wellness Program In a Small Business Setting. Welcoa. http://www.welcoa.org/freeresources/pdf/art_of_imp_10steps.pdf