GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

Corporate Wellness Nedir?

Bakalım Harvard Business Review kurumsal iyi yaşamı nasıl tanımlıyor?

Corporate wellness kurumsal iyilik/ iyi yaşam demek. İyi de o ne demek?
Harvard Business Review* corporate wellness programlarını şu şekilde tanımlıyor:

"Çalışanların sağlık risklerini azaltıp hayat kalitelerini yükseltmelerini destekleyen, kişisel verimliliklerini arttıran ve firmanın karlılığını pozitif etkileyen davranışları benimseyip korumalarını destekleyen, organize ve işveren sponsorluğunda gerçekleşen programların bütünü."

Kulağa harika geliyor değil mi?

Bir program yaratıyorsunuz ve o size über-çalışanı yaratıyor. Çalışan hem sağlıklı, hem enerjik, hem verimli oluyor; yetmez, yaptığınız bu yatırım sizin karlılığınızı da arttırıyor!

İşin güzel tarafı, yapılan araştırmalar, çalışan sağlığını iyileştirmeye yönelten bu tür programların gerçekten de istenen bu etkiyi orta-uzun vadede yarattığını gösteriyor. Yine Harvard Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya** göre, corporate wellness programlarına harcanan her dolar, işverene özel sağlık sigorta giderlerinde 3.27 dolar düşüş, verimlilikte de 2.73 dolar artış olarak geri dönüyor.

Peki bir corporate wellness programı hangi bileşenlerden oluşuyor? Firmanın çalışan sayısı, demografik yapısı, çalışma saatleri, koşulları, ortamı ve sektörü başta olmak üzere bir çok faktöre göre program içerikleri değişiyor. Yine de başarılı girişimlerin aşağıdaki içeriklerden bir kaçını birlikte barındırdığını söylemek mümkün:

 

  • Egzersiz

 

  • Spor Kulüpleri

 

  • Spor Merkezi Üyelikleri

 

  • Şirket-içi Egzersiz Saatleri

 

  • Online corporate wellness programı

 

  • Beslenme

 

  • Şirket-içi Sağlıklı Market

 

  • Şirket-içi Dengeli Öğle Yemeği Menüsü

 

  • Ruhsal Denge

 

  • Stres Yönetimi Eğitimleri

 

  • Şirket-içi terapist

 

  • Sigara

 

  • Sigara bırakma terapisi

 

  • Sigara bırakma programları

 

  • Ödüller

 

  • Yarışma katılımcı / dereceye girenlere ödüller

 

  • Ortak aktivite katılımcılarına bonus

Tabii ki yukarıda bahsedilen tüm bu etkiler ve onları yaratmak için kurulan bu programlar belirli bir bütçeyi de beraberinde getiriyorlar. Fidelity*** tarafından gerçekleştirilen bir araştırma sonuçlarına göre Amerika’da 2009′da çalışan başına 260$ harcayan işverenler 2013′te bu rakamı 521$’a çıkartmayı planlıyorlar. Bu trend, ilerleyen yıllarda da durulacağa benzemiyor. Özellikle Amerika’da Obamacare’in 2014′te yürürlüğe girmesiyle corporate wellness programları için özel teşvikler kullanmalarının yolu açılan firmalar, bu alanda yatırımlarına devam ediyorlar.

 

*What’s the Hard Return on Employee Wellness Programs? HBR, Dec 2010. http://hbr.org/2010/12/whats-the-hard-return-on-employee-wellness-programs/
**Workplace Wellness Programs Can Generate Savings, 2010. http://dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/5345879/Workplace%20Wellness%20Programs.pdf?sequence=1
***New Health Care Survey Finds Spending on Wellness Incentives Has Doubled in the Last Four Years Fidelity. 2013. http://www.fidelity.com/inside-fidelity/employer-services/fidelity-nbgh-wellness-survey