GERİ BLOG

ÖNCEKİ
YAZI

Coca-Cola ve J&J’den Ortak Bildiri: Siz de Çalışana İyi Bakın!

Coca Cola, Johnson & Johnson gibi büyük isimlerden gelen mükemmel bir haber...

Güzel haber Eylül’de geldi. Amerika’nin en büyük kuruluşlarından Coca-Cola Co.’dan Johnson&Johnson’a uzanan geniş bir grup ülkenin sağlık harcamalarını düşürmeye yönelik bir kampanya başlattıklarını duyurdular. Kendilerini Sağlık ve İnovasyon için CEO Komitesi olarak adlandıran grup, Amerikan şirketlerine önderlik etmek için bir araya geldiklerini ve hedeflerinin tüm Amerikan firmalarının çalışan esenliği programları başlatması olduğunu ilan ettiler.

İçinde Verizon, Bank of America, Aetna, Walgreen, McKinsey & Co gibi tanınmış isimlerin yer aldığı komitenin çalışanlarına sundukları sağlık ve esenlik uygulamaları yaklaşık 150 milyon kişiye hizmet veriyor.

Başkent Washington’da yapılan basın konferansındaki ortak bildiride tüm firmaların birer wellness yani esenlik program başlatması gerektiğine dikkat çekildi. Esenlik programlarının hedefleri arasında beslenme alışkanlıklarını düzenlemek, egzersiz motivasyonu yaratmak, çalışanların sigarayı bırakması için onlara destek olmak ve kronik hastalıklarla mücadele etmek gibi maddeler var.

Yıllık 6 milyar dolarlık bir endüstri haline gelen çalışan esenliği programlarının bu kadar popüler olmasının ve bu büyük isimler tarafından desteklenmesinin nedenlerinin başında bu projelerin çalışan verimliliğini arttırması, absenteeizmi azaltması ve medikal harcamaları kısması geliyor.

J&J’de global sağlık hizmetlerinde Başkan Yardımcısı ünvanıyla görev yapan Fikry Isaac, firmanın kendi yaptığı araştırmaya göre çalışan canlılığı için harcanan her bir doların iki ile dört dolar arasında yatırım geri dönüşü yarattığını söylüyor. Son altı senedir yürütülen bu araştırmaya göre J&J her sene çalışan başına 565 $ biriktiriyor ve alanındaki diğer firmalara gore çalışan sağlık sigortası prim artışından %80 daha az etkileniyor.

Ya siz bugün çalışan sağlığı için ne yaptınız?

Çalışan sağlığı programlarınızı bize anlatın; dünyaya örnek olsun. Hikayenizi anlatmak için tıklayın!

Haber Kaynağı: Reuters.com Düzenleyen: Melis Abacıoğlu Yayınlayan: Gizem Mamıkoğlu